Strony internetowe Googla wygasły. Co zamiast nich dla małych biznesów?

6 maja, 2024 Wyłączono przez Dawid
Business Site w Google był ważnym narzędziem. Zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mogły sobie pozwolić na postawienie profesjonalnej strony. Jednak, zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, Google wyłączył te strony.

Co to oznacza dla Ciebie i Twojej firmy?

 

Business Site Google: co to?

Dla mniej wtajemniczonych: Business Site Google to usługa, która pozwala przedsiębiorcom tworzyć i zarządzać prostymi witrynami. Mogli w ten sposób dobrze zaprezentować swoje produkty lub usługi oraz przedstawić główne informacje (tj. godziny otwarcia czy dane kontaktowe).

Było to bardzo proste i nie wymagało wiedzy technologicznej. Jeśli właściciel firmy zmieniał jakieś dane w swoim Profilu Firmy, aktualizowała się także witryna. Na dodatek oba narzędzia były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, więc klienci mogli szybko znaleźć firmę (np. zgodną z ich lokalizacją). Stosunkowo proste było też zarządzanie wizerunkiem biznesu, dzięki integracji z innymi usługami Google.

Co zmieniło się w marcu 2024?

Sprawdźmy, co dokładnie się wydarzyło.

W parę dni po rozpoczęciu marca strony firmowe Business Site zostały wyłączone. Teraz klienci po kliknięciu linku są przekierowywani do Profilu Firmy w Google. Ale nawet to już wkrótce – a dokładnie 10 czerwca 2024 – przestanie działać. Gdy jakiś użytkownik będzie chciał zobaczyć stronę, wyświetli się komunikat „Nie znaleziono strony”

To więc ostatni moment dla przedsiębiorców, by stworzyli stronę internetową. Zanim ich

Profil Firmy w Google zostanie tak poważnie okrojony.

Jak się przygotować?

Należysz do grona tych osób, które stworzyły Business Site? Informacja o wygaśnięciu witryny mogła Cię zaskoczyć i zestresować.

Nie martw się. Możesz wykonać kilka prostych rzeczy, żeby nie stracić swojej pozycji w Google!

  1. Zaktualizuj informacje na Profilu Firmy. Zmień link prowadzący do witryny Google na taki, który prowadzi do aktualnej strony.
  2. To samo zrób w reklamach Google Ads – powinny one kierować już do nowej witryny.
  3. Jeśli nie masz jeszcze własnego adresu URL, nie próbuj wpisywać tu odnośników do mediów społecznościowych. Narazisz się na zawieszenie lub blokadę wizytówki Google!

No dobrze. A co jeśli nie masz innej strony internetowej? Czy nie możesz po prostu zostawić tego pola pustego?

Możesz, ale zdecydowanie to odradzam. Witryny Business Site miały kluczowe zastosowanie dla SEO. Czyli – Twoja strona była wyżej w wynikach wyszukiwania. Przyciągała więcej klientów, co miało to wpływ na wysokość zysków. Teraz rozumiesz, że było to ważne.

Pytanie jakie więc powinieneś sobie zadać, brzmi: jak szybko stworzyć stronę, która poprawi moje SEO?

Stwórz stronę internetową. Daj sobie szansę na rozwój!

Dla jednych marcowa zmiana Google stanie się przyczyną upadku. Ale dla większości firm jest szansą na rozwój.

To świetny moment, by zaktualizować swój Profil Firmy i stworzyć bardziej profesjonalną witrynę. Wystarczy wybrać odpowiedni kreator stron internetowych. Przeczytaj opinie o Wix, WebWave i innych narzędziach. Potem wybierz to, które wyda Ci się najbardziej przystępne.

Na przykład wspomniany już WebWave daje możliwość stworzenia profesjonalnej strony w 3 minuty (dzięki użyciu AI) i ma funkcję optymalizacji SEO. Masz więc w ciągu chwil dużo lepszą witrynę od Business Site! To świetne rozwiązanie na początek oraz dla tych, którzy nie chcą rozbudowywać strony.

Jest też druga grupa osób: chcą szybko zastąpić brakujący adres URL w swojej wizytówce Google. Jednocześnie zdają sobie sprawę, że taka strona mogłaby im się przydać w przyszłości – w sprzedaży produktów czy budowaniu marki osobistej. Kreator to właśnie umożliwia. Działa na zasadzie „przeciągnij i upuść” więc dodawanie kolejnych sekcji i elementów nie powinno sprawić nikomu trudności.

Własna strona internetowa, która przyciągnie więcej klientów i uwiarygodni Twoją markę to dobra zmiana. Czy Ty też ją wprowadzisz?

 

Podsumowanie

Strony biznesowe Googla spełniały swoją ważną funkcję – pomagały w pozycjonowaniu małych i średnich firm. Ale czasu już nie cofniemy i witryny te na zawsze znikną z sieci.

Choć dla niektórych jest to niemiłe zaskoczenie, dla znacznej większości może okazać się szansą na rozwój. Mogą stworzyć bardziej profesjonalną stronę z narzędziem wykorzystującym AI. Z biegiem czasu będą ją modyfikować i dostosowywać do potrzeb firmy, co nie było takie proste w Business SIte.

Czy Ty wykorzystasz tę szansę?

 

Artykuł sponsorowany