Jak sprawić, żeby zagraniczni klienci zostawiali u Ciebie pieniądze?
20 marca, 2023Prowadzisz hotel lub restaurację, którą odwiedzają goście z zagranicy? A może masz sklep internetowy i zastanawiasz się jak zachęcić osoby z innych krajów, by skorzystały z Twojej oferty? Sprawdź jaki terminal płatniczy wybrać w Twojej sytuacji i dlaczego warto wprowadzić usługę wielowalutową w swoim sklepie online.
Terminal płatniczy z usługą DCC dla punktów stacjonarnych
Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na ruch turystyczny w kraju i za granicą, jednak można zauważyć, że do podróżowania wracają zarówno Polacy, jak i mieszkańcy innych państw. Według danych gromadzonych przez Główny Urząd Statystyczny w 2021 roku ruch graniczny z Polski i do Polski wzrósł o 5,3% w porównaniu do roku 2020, a szacowana wartość towarów i usług zakupionych w 2021 roku przez cudzoziemców w Polsce wyniosła 25,5 mld zł.[1] Tylko w trzecim kwartale 2022 roku cudzoziemcy wydali w Polsce 11,7 mld zł.[2] Jeśli prowadzisz sklep, który odwiedzają klienci z zagranicy, bądź jesteś właścicielem obiektu noclegowego, warto ułatwić im dokonywanie płatności i zapewnić wybór preferowanej metody opłacenia rachunku za towary lub usługi. Jak to zrobić?
Przede wszystkim trzeba zdecydować się na terminal płatniczy z funkcją DCC (z ang. Dynamic Currency Conversion), który pozwoli cudzoziemcom dokonać płatności w walucie swojego kraju niezależnie od tego, w jakiej walucie prowadzi swoje konto przedsiębiorca przyjmujący zapłatę. Usługa DCC pozwala na zmianę waluty w momencie realizowania transakcji. Twój klient przed dokonaniem płatności widzi kwotę zakupu w rodzimej walucie, co oczywiście przekłada się na większe poczucie bezpieczeństwa. Terminal płatniczy z usługą DCC to nie tylko większy komfort psychiczny dla gości z zagranicy, ale też wygoda. Dzięki temu rozwiązaniu cudzoziemcy odwiedzający Twój sklep, hotel czy kawiarnię nie muszą martwić się o brak złotówek i szukać kantoru, gdzie mogliby dokonać wymiany. W praktyce oznacza to, że możesz przyciągnąć większą liczbę klientów z zagranicy i w ten sposób budujesz pozytywny wizerunek swojej firmy.
Usługa wielowalutowa dla sklepów internetowych
Jeśli prowadzisz sklep internetowy i szukasz sposobów, aby zachęcić klientów z innych krajów do skorzystania z Twojej oferty, musisz przemyśleć wybór operatora obsługującego płatności online. Pod uwagę trzeba w tym przypadku wziąć m.in. oferowane metody płatności. Im jest ich więcej, tym większy wybór najwygodniejszej metody opłacenia zakupów dla klienta, a co za tym idzie – większa szansa, że internauci skorzystają właśnie z Twojej oferty, a nie konkurencji proponującej mniej opcji. Najrozsądniej będzie wybrać najbardziej popularne metody płatności, jak m.in. szybki przelew online. Polscy klienci chętnie korzystają także z BLIKa, ale jeśli chcesz umożliwić osobom z zagranicy dokonanie płatności w ich własnej walucie, musisz wybrać operatora, który obsługuje tego typu płatności i zajmie się kwestiami przewalutowania. Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, ale oferujesz również sprzedaż towarów przez internet, najlepiej będzie zdecydować się na współpracę z operatorem, który zapewni Ci terminal płatniczy obsługujący różne formy płatności, jak i transakcje online. Musisz też zwrócić uwagę na kwestie bezpieczeństwa, aby zminimalizować ryzyko kradzieży danych swoich klientów.
Dlaczego zapewnienie różnych form płatności jest ważne?
Klienci lubią wybór, dlatego zapewnienie im różnych form płatności może zachęcić niezdecydowane osoby do skorzystania właśnie z Twojej oferty. Warto też zdawać sobie sprawę, że brak preferowanej metody płatności to jeden z najczęstszych powodów przerywania zakupów online.[3] Jeśli chcesz przyciągnąć większą liczbę klientów zagranicznych, usługi wielowalutowe oferowane przez sprawdzonego operatora płatności to podstawa.
[1] Ruch graniczny oraz wydatki cudzoziemców w Polsce i Polaków za granicą w 2021 r., s. 13, 29. Główny Urząd Statystyczny.
[2] Ruch graniczny oraz wydatki cudzoziemców w Polsce 29.12.2022 r.i Polaków za granicą w 3 kwartale 2022 r., s. 2. Główny Urząd Statystyczny.
[3] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2018/11/RAPORT-PorzuconyE-koszyk.pdf
—
Artykuł sponsorowany
nie kazda firma jest nastawiona na taka ekspansje
przydatne inforamcje i porady 🙂