Lista kategorii

Jak przygotować się na wdrożenie CRM?

Znakiem naszych czasów jest postępująca digitalizacja. Wyraża się to również w konieczności przeprowadzenia zmian w dotychczasowych sposobach gromadzenia danych o klientach. Poniżej prezentujemy kompedium wiedzy wdrożenia systemu CRM.

1. Klient to najcenniejszy kapitał praktycznie każdej firmy

2. Trwałość gromadzonej wiedzy

3. Podstawowe pytania wstępne

4. Jak przygotować się na wdrożenie CRM?

5. Dlaczego wybrać polski CRM?

 

1. Klient to najcenniejszy kapitał praktycznie każdej firmy

Niezależnie od tego na jakiej grupie klientów się skupiasz B2B (business to business) lub B2C (business to client) to właśnie oni stanowią nadrzędną wartość dla Twojej firmy. Bez napływu nowych klientów dalsza ekspansja firmy jest niemożliwa. Sformułowanie odpowiedzi na pytanie jaka grupa/branża może być zainteresowana Twoimi produktami lub usługami jest kluczowa przy opracowywaniu oferty. Określenie Twojej grupy docelowej powinno stanowić punkt wyjściowy Twoich zadań. Kierowanie swojej oferty do klientów, którzy mogą być nią mocno zainteresowani pozwoli Ci uniknąć sytuacji, w której kierujesz się do przypadkowych osób. Brak takiej uprzedniej refleksji może hamować Cię w dalszym rozwoju biznesu i pozyskiwaniu nowych klientów.

 

2. Trwałość gromadzonej wiedzy

Dość często spotykanym zjawiskiem jest to, że wraz z odejściem handlowca zanika też wiedza o zgromadzonych przez niego kontaktach. To poważna strata dla firmy, ponieważ wypracowane dotychczas kontakty nie mogą być wykorzystywane przez kolejną osobę na tym stanowisku. Uprzednio wdrożony Polski CRM pozwoli Ci uniknąć tej sytuacji, co spowoduje, że zgromadzona dotychczas wiedza i baza potencjalnych klientów będzie nadal w zasobach firmy. 

 

3. Podstawowe pytania wstępne

Jeżeli chcesz wdrożyć u siebie skuteczny system CRM to pierwszym krokiem dla Ciebie powinno być ustalenie budżetu jaki chcesz przeznaczyć na to przedsięwzięcie. Niemniej ważny jest także czas w jakim chcesz przeprowadzić to wdrożenie. Od Ciebie zależy czy zdecydujesz się na skorzystanie z już opracowanych, gotowych rozwiązań, które z definicji cechują się szybszych czasem integracji i stabilności czy może masz mocno wyspecjalizowane potrzeby, które wymagają opracowania dedykowanych rozwiązań. Wówczas będzie się to wiązało z większą inwestycją finansową jak i czasową niż gotowy system. Warto jednak przy tym podkreślić, że inwestycja w ktorykolwiek z tych systemów będzie dla Ciebie opłacalna i już w pierwszych miesiącach efektywność pracy Twojego działu handlowego (i nie tylko) wzrośnie. Jeśli do tej pory korzystałeś z aplikacji handlowych powinieneś zastanowić się czy chcesz nadal z nich korzystać czy może nowy system CRM ma zastępować nowe aplikacje jednocześnie pełniąc ich role. Znalezienie odpowiedzi na to pytanie pomoże Ci ustalić zakres prac zespołu, który będzie przeprowadzał wdrążenie systemu CRM.

 

4. Jak przygotować się na wdrożenie CRM?

Aby skutecznie wprowadzić u siebie system CRM musisz odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania związane z zakresem prac i funkcjonalności jakie ma reprezentować. To pozwoli Ci jednoznacznie oszacować koszty i czas. Na tym etapie warto wewnątrz zespołu ustalić osoby, które będą zaangażowane w proces dotyczący uruchomienia CRM w Twojej organizacji. Podczas rozmów z firmą wprowadzającą CRM należy także uwzględnić ramy czasowe, w których wyznaczeni pracownicy będą uczestniczyć w szkoleniach z obsługi systemu. 

 

5. Dlaczego wybrać polski CRM?

Zaletą wdrożenia polskiego CRM jest brak bariery językowej i lepsza obłsuga posprzedażowa. Na uwagę zasługuje także głębsza znajomość polskiego rynku i możliwość doasowania do indywidualnych potrzeb oraz polski intefejs. 

 

 

---

Artykuł sponsorowany

Przepisz kod z obrazka

25d178555c13b9a6f83bd8e6bd035904