NaTemat.pl

3 marca, 2023 Wyłączono przez Edytor2
NaTemat.pl
NaTemat
NaTemat

Kategorie marki:

Portale informacyjne

Właściciel marki:

Glob360 sp. z o.o.

NaTemat.pl (naTemat) to dynamiczny polski serwis internetowy o profilu liberalnym, założony przez znanego dziennikarza Tomasza Lisa. Serwis został uruchomiony 22 lutego 2012 roku i od tego czasu zajmuje się rozległą tematyką, obejmującą najnowsze wydarzenia, politykę, styl życia, kulturę, problemy społeczne, a także na Temat pl wiadomości ekonomiczne i sportowe. Właścicielem naTemat jest spółka Glob360 z o.o., która oprócz tego portalu wydaje także serwisy takie jak INNPoland.pl (o biznesie i innowacjach), dadHERO.pl (lifestyle dla ojców), magazyn parentingowy MamaDu.pl oraz satyryczny ASZdziennik.pl.

Właścicielami Glob360 są Tomasz Lis (65% udziałów) i Robert Jędrzejczyk (35% udziałów), a historia serwisu świadczy o jego dynamicznym rozwoju. Po siedmiu miesiącach od powstania naTemat przekroczył granicę miliona unikalnych użytkowników. W marcu 2013 roku osiągnął liczbę miliona realnych użytkowników, zajmując 14. miejsce w swojej kategorii.

NaTemat.pl – historia

Po pięciu latach bycia prezesem, dyrektorem zarządzającym i redaktorem naczelnym odchodzi Tomasz Machała. Na jego miejsce wchodzi Agata Komosa, wspierana przez dyrektora operacyjnego Michała Mańkowskiego. W kolejnych latach naTemat.pl rozwija się pod kierownictwem nowego prezesa Moniki Bogusz-Jędrzejczyk i redaktora naczelnego Michała Mańkowskiego.

W styczniu 2019 roku wszystkie serwisy Grupy na Temat pl odwiedziło łącznie 15 milionów unikalnych użytkowników, co było bez wątpienia najlepszym wynikiem w historii firmy. Badania Megapanel PBI/Gemius w czerwcu 2019 potwierdziły silną pozycję serwisu naTemat.pl, który znalazł się na 8. miejscu w Polsce w kategorii 'informacje i publicystyka’, z niemal 5 milionami realnych użytkowników.

Historia finansowa Grupy naTemat odzwierciedla jej sukces, generując rosnące wpływy i zyski netto. W 2016 roku firma miała 8,5 miliona złotych wpływów i 1,4 miliona złotych zysku netto. W sierpniu 2017 roku, pomimo wstępnych informacji o możliwej współpracy z partnerem strategicznym, spółka Glob360 pozostała niezależnym wydawcą, koncentrując się na rozwoju mobilnym i reklamach programmatic.

Czym wyróżnia się serwis?

Warto zaznaczyć, że naTemat.pl został doceniony przez Google. Otrzymał grant w ramach funduszu Digital News Innovation (DNI) w 2016 roku. Ten wsparł powstanie serwisu Trudat.pl, mającego na celu weryfikację newsów i obiegowych opinii. Kolejne wyróżnienie od Google DNI otrzymała firma w 2019 roku, co zaowocowało grantem na rozwój kolejnego projektu.

Serwis naTemat.pl wyróżnia się także na polskim Facebooku. Jego fanpage został uznany za najbardziej interaktywną markę w październiku 2016, według raportu firmy badawczej Sotrender. Portal integruje treści redakcyjne i wpisy blogerów. Wśród ponad 900 autorów znajdują się takie osobistości jak Stefan Niesiołowski, Jacek Dehnel, Tomasz Lis czy Aleksander Kwaśniewski.

Czy właściciel marki posiada polski kapitał?

NaTemat.pl to polski serwis internetowy stworzony przez Tomasza Lisa. Dostępny w sieci od 22 lutego 2012 r. Zajmuje się szeroką tematyką – m.in. najnowszymi wydarzeniami, polityką, stylem życia, kulturą, problemami społecznymi, a także informacjami ekonomicznymi i sportowymi.

Wpis zamieścił/a:

Wiola

Źródło danych:

www.wikipedia.org