Lista kategorii

Przegląd rynku napojów energetycznych w Polsce

W Polsce obecnie większość marek napojów energetycznych znajduje się w polskich rękach. Ponadto, łącznie posiadają one większą część tego rynku, dystansując między innymi znane na świecie energetyki należące do Coca-Coli i PepsiCo.

Najbardziej znaną marką zagranicznego napoju energetycznego w naszym kraju jest z pewnością austriacki Red Bull – początki kariery tego napoju sięgają już lat 60 XX wieku i odległej Tajlandii, gdzie pojawił się jego pierwowzór, zwany wówczas „Czerwonym Bizonem”. Na rynku polskim napój zadebiutował w 1995 roku. Obecnie to właśnie Red Bull jest liderem klasyfikacji, jeśli chodzi o sprzedaż napojów energetycznych w Polsce, z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych – w tej kategorii w okresie marzec 2014 – luty 2015 austriacka firma posiadała 19,5 proc. rynku. Wynik ten jest znacznie gorszy niż jeszcze w początkach XXI wieku, gdy Red Bull nie miał poważnej konkurencji nad Wisłą.

Polacy wchodzą do gry

Sielanka Red Bulla w Polsce trwała do roku 2003 – kiedy to polska firma FoodCare podpisała umowę z bokserem Dariuszem „Tigerem” Michalczewskim i rozpoczęła sprzedaż napoju energetycznego nazwanym od pseudonimu boksera – Tiger. Już w 2007 roku napój ten zaczął „wygrywać” polski rynek z Red Bullem. Sytuację jednak skomplikował konflikt FoodCare z bokserem, rozpoczęty w 2010 roku, a dotyczący praw do marki. W jego efekcie przez pewien czas napój Tiger był produkowany jednocześnie przez dwie różne firmy – FoodCare i Maspex Wadowice. Ostatecznie sprawa rozwiązała się tak, że Maspex ma wyłączne prawo do produkcji Tigera, natomiast FoodCare od 2011 roku sprzedaje swój napój – Black. Według danych Nielsena za okres lipiec 2013 – czerwiec 2014 roku, to napój Black był liderem na naszym rynku energetyków, z udziałem w nim na poziomie 19.7 proc., dystansując o 11,1 i 9,9 punktu procentowego najbliższą konkurencję (Tigera i Red Bulla).

Warto też zaznaczyć, że firma FoodCare, posiada w swoim portfolio poza Blackiem także energetyki BLOW oraz N’GINE i jest obecnie największym producentem tego typu napojów w Polsce.

Ważnym graczem na rynku energetyków okazał się także Green-Up – debiutujący w 2009 roku produkt Herbapolu, legendarnej polskiej firmy wywodzącej swoją historię od 1949 roku. Obecnie ten napój jest znakomitym case study dla osób, szukających sposobu, jak znaleźć niszę na rynku, który z pozoru wydaje się już być „ustawiony”. Otóż Green-Up wśród energetyków wyróżnił się tym, że nie posiada konserwantów i sztucznych składników, a jest produkowany wyłącznie z soków i guarany. Dzięki temu już po roku działalności uplasował się na 4 pozycji na rynku polskich napojów energetycznych.

Napływ silnych marek z USA

Ostatnie lata dla branży napojów energetycznych odznaczają się silnym naporem Amerykanów. Do działającego już na naszym rynku od 2006 roku napoju Burn, należącego do Coca-Coli, dołączyły kolejne. Mowa o Monsterze Energy, który pojawił się u nas w lutym 2012 roku i włączającej się do gry w tym samym roku marce przynależnej PepsiCo – Rockstarze. Wszystkie te 3 marki energetyków łączy jednak jedno – dzięki sporym nakładom na reklamę mają one wysoką rozpoznawalność, jednak jeśli chodzi o sprzedaż, to do tej pory wciąż dostają „baty” od trójki liderów – Red Bulla, Blacka i Tigera.

Jak rynek będzie się zmieniał?

Trudno przewidzieć, jak rynek energetyków w Polsce będzie się zmieniał. Sytuacja jest ciekawa o tyle, że za napojami z USA stoją gigantyczne koncerny – PepsiCo, Coca-Cola, które mogą przeznaczyć ogromne pieniądze na promocję swoich napoi – co zresztą czynią. Czy w końcu zmieni to sytuację na rynku? Biorąc pod uwagę fakt, że te napoje są już jakiś czas na polskim rynku, a dotąd sukcesu nie osiągnęły – trudno powiedzieć. Czas pokaże. Na pewno takie artykuły jak ten, nie pomagają im;)

Autor: Adam Stankiewicz

sklep Wspieram Rozwój PL


Inne artykuły, które mogłyby Cię zainteresować:
rynek bankowy w Polsce

Które banki wciąż możemy nazywać polskimi? - w ostatnich latach jest ich coraz więcej. Zobacz, o które chodzi.

rynek piwa

Polskie browary - kto za nimi stoi? - poznaj rynek piwa w Polsce.

Użytkownik faspaps 2018-08-13 21:03:53 IP: 185.189.112.*
Translate
Turn off instant translation
1765/5000
Jesteśmy wiarygodnym i godnym zaufania dostawcą napojów energetycznych, napojów bezalkoholowych oraz olejów kuchennych. Sprzedajemy najlepszą odmianę w bardzo rozsądnych cenach i interesują nas zainteresowane strony. Sprzedajemy zarówno lokalne, jak i międzynarodowe rynki. Sprzedajemy piwo, napoje energetyczne i napoje bezalkoholowe z Austrii i Danii do wszystkich krajów europejskich. Zapewniamy, że jesteśmy gotowi rozpocząć z Państwem dobrą i długoterminową współpracę. Specyfikacja z bazy, chcemy również poinformować, że możemy dostarczyć wymagane specyfikacje, jeśli w ogóle, w zależności od kupującego.

E-mail: faspaps gmail com
Whatsapp: +1 213 222 6599

250 ml napoju energetycznego Red bull

24 x 250ml Puszki na karton
24 butelki na tacę
108 tacek / palet
26 palet na 20'FCL
108 tacek x 24 puszki po 250 ml na paletę
Obciążenie 2808 skrzyń na suchy kontener 20ft

Moq: pełna ciężarówka


Butelki Heineken o pojemności 24 x 250 ml.

1x40ft. fcl = 26 palet x 91 kartonów x 24 butelki po 250 ml.

standardowe obciążenie 2366 skrzyń na 40 stóp. Suchy pojemnik. bbd około 14 miesięcy.


Butelki Heineken o pojemności 24 x 330 ml.

22 palety x 84 kartony x 24 butelki po 330 ml.

maksymalne obciążenie 1848 skrzyń na 40 stóp.

Suchy pojemnik. bbd około 14 miesięcy.


Puszki Heinekena 24x500ml.

20 palet x 90 półek x 24 puszki po 500 ml.

maksymalne obciążenie 1800 skrzyń na 40 stóp.

suchy pojemnik. bbd około 12 miesięcy. tekst międzynarodowy.


Rafinowany olej słonecznikowy (oleje spożywcze)

MOQ: Kontener 1 x 20 stóp

Umiejętność dostaw: 2000MT miesięcznie

Nasze opakowania to 1L, 2L, 5L 10L i 20L.

Szybkości załadunku do pakowania 1-litrowej butelki PET są następujące:
15 600 sztuk na 20 pojemników na stopy, 25 600 sztuk na 40 stóp kontenera, 25000 sztuk na ciężarówkę.

Kontakt po więcej szczegółów.

E-mail: faspaps gmail com
Whatsapp: +1 213 222 6599

RedBull Energy Drinks, piwo Heineken, rafinowany olej słonecznikowy

Przepisz kod z obrazka

69fdc32742341f109a4a95001a3558e4