Co powinno obejmować Assistance w domu?

22 lutego, 2023 Wyłączono przez Edytor2
Co powinno obejmować Assistance w domu?

Assistance w domu to ubezpieczenie, które cieszy się coraz większą popularnością. Zapewnia ono bowiem szybką i fachową pomoc specjalistów w razie awarii w domu lub mieszkaniu. Towarzystwa ubezpieczeniowe przygotowały specjalną ofertę dla właścicieli firm.

Dobre ubezpieczenie Assistance w domu dla właścicieli firm powinno obejmować pewną grupę świadczeń niezbędnych. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której w razie usterki lub awarii nie będzie możliwe skorzystanie z pomocy wykwalifikowanego specjalisty lub poniesiemy wysokie koszty dodatkowe.

Naprawy instalacji w miejscu ubezpieczenia

Jednymi z najczęściej zgłaszanych usterek w domu lub w mieszkaniu są awarie instalacji. Przepięcia, zalania związane z uszkodzeniem kanalizacji, niedziałające bramy, urządzenia alarmowe i domofonowe, a także grzewcze lub klimatyzacyjne – z tymi problemami muszą zwykle mierzyć się właściciele nieruchomości. To dlatego w Assistance domowym powinny się znaleźć naprawy instalacji w miejscu ubezpieczenia, w jak największym zakresie.

Naprawy sprzętu AGD w miejscu ubezpieczenia

Drugim z podstawowych elementów Assistance w domu jest naprawa sprzętu AGD w miejscu zamieszkania. Na co warto zwrócić uwagę, podpisując polisę? Pierwszą kwestią jest rodzaj sprzętu. W Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia znajduje się informacja, które rodzaje sprzętów podlegają naprawie w ramach polisy, tj. czy obejmuje ona pralki, piekarniki, lodówki, czy też pralko-suszarki i inne popularne urządzenia AGD. Drugą, równie istotną kwestią jest maksymalny wiek urządzenia, które może być objęte polisą. Bardzo często ubezpieczyciel określa, czy jest to np. 5, czy też 7 lat. Bardzo ważne są oprócz tego oferowane przez ubezpieczyciela usługi dodatkowe. Wypożyczenie sprzętu biurowego na czas naprawy, zdalna pomoc specjalisty IT czy też odzyskiwanie danych – to wszystko ma istotne znaczenie przy wyborze polisy.

Transport sprzętu AGD do serwisu

Awarie sprzętu AGD bywają na tyle poważne, że nie jest możliwe naprawienie go na miejscu, ze względu na brak części i odpowiednich narzędzi. Wówczas trzeba przetransportować takie urządzenie do serwisu. Wiąże się to nie tylko z ryzykiem jego uszkodzenia, szczególnie gdy sprzęt AGD znajduje się na wysokim piętrze i trzeba go znieść po schodach, lecz również z dodatkowymi kosztami (za obsługę pracowników, paliwo na dojazd). To dlatego istotnym elementem każdego Assistance w domu powinien być dostęp do możliwości transportu sprzętu AGD.

Interwencje ślusarza

Większości z nas zdarzyło się zatrzasnąć drzwi lub zgubić klucze od domu, co uniemożliwiło wejście do środka. Na porządku dziennym są także przypadki uszkodzenia kluczy i zamków. W takiej sytuacji niezbędna będzie pomoc ślusarza. Przy dobrym Assistance dla domu ta usługa jest oferowana w pakiecie, bez dodatkowych opłat, jeśli chodzi o robociznę i materiały.

Pokrycie kosztów części zamiennych

Analizując ofertę ubezpieczycieli w zakresie Assistance w domu, warto zwrócić uwagę, czy w ramach polisy pokrywane są koszty wymiany części zamiennych. Osobną kwestią jest kwota przysługująca za zdarzenie. To dlatego tak ważna jest analiza Ogólnych Warunków Ubezpieczenia.

Assistance w domu a limity

Dobre ubezpieczenie Assistance dla domu powinno zapewniać wysokie limity w zakresie wartości świadczenia oraz częstotliwości korzystania z ubezpieczenia. Doskonałe warunki w tym przypadku zapewnia ERGO Hestia. W ramach Dom i Firma Assistance można skorzystać aż z trzech usług w okresie ubezpieczenia (które jest na 12 miesięcy), na łączną kwotę aż 5.000 złotych. Powinno to być wystarczające do naprawy nawet droższych sprzętów i pokrycia zwiększonych kosztów remontu bardziej uszkodzonych instalacji.

Assistance w domu – co jest jeszcze ważne?

Bez względu na zakres polisy Assistance w domu, trzeba jeszcze pamiętać o dostępności świadczeń 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W ten sposób, bez względu na sytuację, możliwa będzie szybka interwencja, dzięki której nie stracimy czasu ani dodatkowych środków ze względu na pogłębienie się lub skutki awarii sprzętów lub instalacji.

Artykuł sponsorowany