Sukces i klasa: zbuduj swój wizerunek od początku
29 października, 2020Podobno pierwsze wizytówki mają swoje źródło już w Chinach XV wieku, na nasz kontynent zaś przywędrowały z pomocą podróżnika Marco Polo, który wracając do kraju, otrzymał w upominku od mandaryńskich uczonych karteczki przekazujące najważniejsze informacje na ich temat. Dzisiaj jednak wydaje się w powszechnym mniemaniu, że ten rodzaj przekazu informacji odchodzi powoli do lamusa. Nic bardziej mylnego. Wizytówka to wciąż wygodne, poręczne źródło najważniejszych informacji, które łatwo mieć zawsze przy sobie.
Budowa profesjonalnego wizerunku
Profesjonalny wizerunek każdej firmy zaczyna się zawsze od sprawnej identyfikacji wizualnej, której sukces przynosi realne korzyści materialne. Nie potrzebujemy sztabu marketingowców do opracowania strategii sprzedażowej, wystarczy jeden dobrze zorientowany, który wykorzysta skwapliwie wiedzę grafika. Identyfikacja wizualna jest bowiem kluczowa i to na nią powinniśmy zwrócić szczególną uwagę. Warto również pochylić się nad obecnie modnymi rozwiązaniami analogowymi. Należą do nich wizytówki, ulotki, a także gadżety wizualne. Te pierwsze stanowić powinny wyposażenie każdego liczącego się pracownika. Buduje to bowiem nie tylko bezpośrednią relację z każdym z ewentualnych współpracowników, ale i stanowi o profesjonalizmie działalności. Dlatego też wiele firm dzisiaj decyduje się na wizytówki i wszystko, co z nimi związane. Współczesny specjalista w danej firmie pełni również zadanie swego rodzaju przedstawiciela handlowego, dlatego też powinien być wyposażony w rozmaite gadżety – długopisy, pendrive’y, a nawet tak modne ostatnio cukierki. Dzięki temu budujemy spójną strategię wizualną, potencjalny klient zaś zawsze łatwiej da się namówić na transakcję, jeśli otrzyma jakieś gratisowe towary. Od lat jest to udokumentowane.
Co powinna zawierać wzorowa wizytówka?
Wzorowa wizytówka powinna zawierać podstawowe informacje na temat danego pracownika. Dzisiaj odchodzi się już od tego, by w posiadaniu tych kartoników byli tylko prezesi czy członkowie zarządu danego przedsiębiorstwa. Specjaliści, a nawet pracownicy niższego szczebla, którzy mają do czynienia bezpośrednio z klientem indywidualnym, powinni być wyposażeni w ten rodzaj asortymentu. Wygodne źródło najważniejszych informacji w jednym miejscu to dzisiaj jedna z ważniejszych opcji, jakie posiadamy w firmie. Jeszcze niedawno tylko wykwalifikowani specjaliści szczycili się wizytówkami, dzisiaj jednak sprawa ma się inaczej. Budując prestiż firmy, dbajmy również o prestiż każdego pracownika. Darząc szacunkiem każdego z nich, mamy pewność o lojalności w działaniach. Nie powinniśmy oszczędzać na premiach jakościowych, które mobilizują do rozmaitych działań, które z kolei korzystnie wpływają na cały wizerunek firmy. Warto zadbać o spójną strategię wizualną, ona również skutkować będzie lepszymi wynikami sprzedażowymi. Dzisiaj wizytówki to wcale nie relikt przeszłości, to raczej obiecujący gadżet pozwalający na dynamiczny rozwój już istniejących możliwości.