W jaki sposób co-packing pomoże w prowadzeniu firmy?
30 sierpnia, 2019Co-packing – niezbędne informacje
Pod pojęciem co-packingu kryją się kompleksowe usługi pakowania, przepakowywania oraz wymiany opakowań. Co-packing to także przygotowanie opakowań, od projektowania, przez produkcję po wykonanie pakowania zgodnie z wytycznymi uzyskanymi od klienta. To właśnie opakowanie kreuje pierwsze wrażenie, dlatego jest ono tak istotne. W usłudze co-packingu znajduje się również konfekcjonowanie towarów, etykietowanie, przygotowywanie zestawów promocyjnych oraz przygotowanie zapakowanych artykułów do wysyłki.
Niektóre firmy oferują również foliowanie, druk i dołączanie materiałów promocyjnych. Zadania co-packingowe powierzane są zwykle specjalistycznym firmom zewnętrznym, którym przekazuje się towary w opakowaniach zbiorczych lub uszkodzonych. Firmy te zajmują się już całym procesem.
Zalety co-packingu – doskonała pomoc w prowadzeniu i rozwoju firmy
Usługi co-packingowe pozwalają przede wszystkim na zanotowanie sporych oszczędności. Poprzez kompleksowy serwis eliminowane są koszty zatrudnienia dodatkowych i niezbędnych pracowników realizujących zadania. Przedsiębiorca zwolniony jest również z konieczności inwestowania sporych nakładów pieniężnych w specjalistyczny sprzęt i narzędzia wymagane do realizacji zadań.
Niektóre towary wymagają użycia specjalnych maszyn, natomiast inne artykuły mogą być pakowane wyłącznie ręcznie. Dzięki co-packingowi nie są także generowane koszty związane z wynajmem, prowadzeniem oraz utrzymaniem powierzchni magazynowych. Co-packing zapewnia wykonanie konkretnych zadań i realizuje konkretne zlecenia, za co tylko i wyłącznie płaci klient, zatem nie ponoszone są żadne koszty stałe. Cały ten zestaw korzyści gwarantowany jest przez outsourcing co-packingowy. Usługi zewnętrznych firm pozwalają oszczędzać nie tylko pieniądzem ale także czas. Firmy świadczące usługi co-packingowe dają gwarancję profesjonalnej realizacji zleceń, nawet tych najbardziej nietypowych i skomplikowanych.
Co-packing – wsparcie dla wielu branż
Co-packing jest idealnym rozwiązaniem i wsparciem dla branż, w których niezwykle istotna jest logistyka i jej płynne działanie. Z usług co-packingowych szeroko korzysta handel, a przede wszystkim te przedsiębiorstwa, które prowadzą sprzedaż internetową. Rynek e-commerce rozrasta się w bardzo szybkim tempie, a rozwijające się sklepy online wymagają usprawniania wszystkich procesów, w tym pakowania towarów oraz ich wysyłki.
Pakowanie z wykorzystaniem usług co-packingowych wdrażane jest także w takich branżach, jak: branża spożywcza, chemii gospodarczej, kosmetyczna, farmaceutyczna. To jednak nie jedyne gałęzie doceniające co-packing. Coraz częściej z co-packingu korzystają agencje reklamowe oraz firmy usługowe. Tego rodzaju przedsiębiorstwa, dbając o swoich klientów oraz umacniając więzi na linii firma-klient, stosują rozwiązania co-packingowe w celu przygotowania specjalnych zestawów promocyjnych, koszy podarunkowych oraz innych. Jest to niezwykle skuteczna forma marketingu i zacieśniania relacji z klientem.
Rozwój rynku e-commerce, różnych branż handlowych i reklamowych napędza również rynek firm co-packingowych. Tego typu zadania należy jednak powierzać sprawdzonym jednostkom, które cechuje doświadczenie, wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, profesjonalizm oraz doskonała opinia dotychczasowych klientów. Rzetelne pakowanie jest niezwykle istotne, dlatego też należy szczegółowo przeanalizować daną firmę, której zamierza powierzyć się tak odpowiedzialne zadania.
Firma Inntec pomaga w automatyzacji już istniejących linii co-packingowych, co przekłada się na wzrost efektywności i wydajności pracy. Inwestycje w przebudowę linii pakowania zwracają się bardzo szybko, dzięki czemu efekty w postaci niższych kosztów i sprawniejszego pakowania są odczuwalne niemal natychmiastowo.