Wizerunek na Instagramie – tworzenie konsystentnego wizerunku marki na Instagramie

23 maja, 2023 Wyłączono przez Dawid
Wizerunek na Instagramie – tworzenie konsystentnego wizerunku marki na Instagramie

Nie da się ukryć, że wizerunek na Instagramie to niezwykle istotna kwestia w przypadku firm, które zajmują się sprzedażą towarów i usług. Oczywiście wiele zależy od branży, w jakiej działamy, jednak w biznesie spójny wizerunek marki to klucz do podniesienia jej widoczności. Jak zatem tworzyć i budować markę na Instagramie? Na co zwrócić uwagę? Sprawdźmy!

Konsystentny wizerunek na Instagramie – dlaczego jest taki ważny?

Instagram to bez wątpienia potężny silnik sieciowy. Platforma daje przedsiębiorcom możliwość rozwoju oraz promowania swoich marek skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak bez dobrego wizerunku na Instagramie, trudno o zauważenie w Internecie.

W mediach społecznościowych liczą się bowiem ciekawe oraz niebanalne treści. Jednak podczas prowadzenia firmowego profilu na Insta, warto pamiętać o zachowaniu w tym wszystkim spójności. Co mamy na myśli? O tym poniżej.

Graficzny wizerunek marki

Zdjęcia na Instagramie mają dużo większe znaczenie niż na innych portalach społecznościowych. W związku z tym, podczas budowania świadomości swojej marki na Instagramie, należy przede wszystkim zadbać o spójność identyfikacji wizualnej. Musimy zatem między innymi opracować schemat kolorów, które będą odzwierciedlały działania naszej firmy.

Warto postawić na interesujący motyw graficzny, który swoją formą przyciągnie wielu odbiorców. Musimy po prostu wybrać estetykę, która odda treść naszej marki. Jeśli tego brakuje, jest bardzo trudno utrzymać zainteresowanie na Instagramie.

Na drodze profesjonalnego graficznego wizerunku na Insta biznesowego profilu z pewnością nie może zabraknąć głównego zdjęcia – najlepiej jak najbardziej opisującego to, czego dotyczy profil.

Warto stworzyć interesujący motyw graficzny za pomocą darmowych programów do edycji zdjęć czy po prostu skorzystać z usług profesjonalistów. W przypadku firm zazwyczaj jest to logo.

Do bazy elementów identyfikacji wizualnej oczywiście zaliczamy także zdjęcia, filmy oraz znajdujące się pod nimi treści. To właśnie one odgrywają kluczową rolę w budowaniu spójnego wizerunku na Instagramie.

W związku z tym powinniśmy pilnować, aby udostępniane zdjęcia miały podobny kontrast, jasność oraz nasycenie barw. Dzięki temu cały feed będzie spójny i profesjonalny. Po wejściu na taki profil followers instagram z pewnością zostaną zachęceni do przeglądania naszych postów i nie odmówią nam czytelności kluczowych elementów.

Pamiętajmy również, że na Instagramie nie tylko zdjęcia są ważne. Znajdujące się pod nimi treści powinny bowiem zachęcać czytelników do pozostawiania komentarzy. Dopracowane posty zyskują większe zasięgi, co z pewnością przekłada się na liczbę wyświetleń oraz polubienia na profilu.

Warto poza samymi hashtagami pokusić się o dłuższy opis. Dopełniające treścią opublikowany materiał na pewno pozostanie w świadomości czytelnika na dłużej. Tego typu działania musimy oczywiście zastosować na kolejnych platformach społecznościowych, na których prowadzimy nasz profil biznesowy.

Spójny wizerunek na Insta – co jeszcze jest ważne w mediach społecznościowych?

Dobrym wsparciem bezpośredniej sprzedaży, zwiększającym zasięgi naszego profilu na Instagramie, są wyróżnione relacje. Dzięki nim możemy bowiem w ciekawy sposób wyeksponować dodatkowe informacje. Jest to między innymi dobre miejsce na to, aby przypiąć swoją wizytówkę.

Świetnym pomysłem jest zastosowanie nakładek na wyróżnione stories, które pozwolą uporządkować widok pomiędzy BIO a głównym feedem. Ciekawy graficzny wizerunek stories z pewnością ułatwi fanom wyłapywanie treści, dzięki temu ich późniejsze przywoływanie nie będzie stanowiło żadnego problemu. Graficzne okładki w wyróżnionych relacjach są zatem idealnym sposobem na pokazanie odbiorcom tego, czym się zajmujemy oraz swoich działań wizerunkowych.

Szablony postów na Instagramie

Nie tylko na Facebooku można stosować specjalne szablony postów, które możemy wykorzystać m.in. na Insta Stories. Jest to nic innego jak gotowy układ postów, zawierający miejsca, w których możemy dodawać zdjęcia, grafiki z tekstem, tła oraz inne elementy wizualne.

Jeśli nie mamy ciekawych pomysłów na publikacje, taki szablon będzie strzałem w dziesiątkę. Wystarczy jedynie wypełnić wzór, dodając swój obrazek oraz wstawiając tekst, jeśli chcemy. Dzięki temu stworzymy profesjonalnie wyglądające zdjęcia, tym samym zachęcając obserwatorów do angażowania się oraz udostępniania treści naszej marki. W ten sposób z pewnością zwiększymy jej rozpoznawalność. Ciekawa wizualnie koncepcja graficzna na pewno sprawi, że zostaniemy zauważeni w Internecie.

Zaproponowane rozwiązania pomogą zbudować interesujący i przede wszystkim profesjonalny wizerunek naszej marki na Instagramie, co w efekcie wpłynie na ilość obserwujących, a docelowo sukces biznesowy. Co więcej, różnymi odmianami kreacji graficznej możemy testować zainteresowania obserwujących, zanim wybierzemy ostateczny układ naszego feedu. Warto także dodać, że przy zastosowaniu spójnej estetyki profilu, nawet za sprawą prostych ilustracji dotrzemy do szerszej społeczności. Dlatego podczas samego procesu projektowania koncepcji na układ profilu, pamiętajmy, że dzięki umożliwiającym badanie upodobań odbiorców rozwiązaniom kreacji graficznej możemy wiele osiągnąć podczas tworzenia identyfikacji wizualnej marki.

 

Artykuł sponsorowany